تحقیق کلمات کلیدی
نوشته شده توسط : noor

در این بخش در مورد نحوه انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی در سئو محلی خواهیم پرداخت. خوشبختانه تحقیق کلمات کلیدی با هدف بهبود سئو محلی اقدامی است که لازم است تنها یک بار انجام شود. برخلاف سایر بخش‌های سئو نظیر سئو محتوا نیاز نیست دائما به دنبال پیدا کردن کلمات کلیدی جدید باشید. این بدین معنی نیست که تحقیق کلمات کلیدی در جستجوهای محلی اهمیت ندارد.کلمات کلیدی در جستجوی محلی اهمیت بسیاری دارند و همه آنچه شما نیاز دارید یک لیست کوتاه از کلمات کلیدی است که افراد برای پیدا کردن کسب و کار محلی شما استفاده می‌کنند. مراحل سئوکارشدن

تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید.

دلایل زیادی را می‌توان برای تاکید روی اهمیت تحقیق کلمات کلیدی نام برد:

  1. ایجاد صفحات فرودی که تمرکزشان روی کلمات و عبارات پر جستجو است
  2. به دست آوردن شناخت کافی از رفتار کاربران در هنگام جستجو و به طور کلی شناخت مناسب از مخاطبان هدف
  3. یافتن بازارهای مرتبط و گسترش بازار فعلی و ایجاد استراتژی مناسب برای فروش محصولات و خدمات
  4. کشف راه‌های بیشتر برای جذب مشتریان هدف (از طریق پاسخ دادن به نیازهای آن‌ها)

شما باید به طور دقیق بدانید که چه کلمات و عباراتی جستجو می‌شوند تا بتوانید زمینه‌های مرتبط با کسب و کارتان را شناسایی کرده و هدف قرار دهید. برای مثال تصور کنید که یک رستوران گیاهی دارید و می‌خواهید پیتزای گیاهی بفروشید. اما شاید مشتریان بالقوه شما لزوما «پیتزای گیاهی» را جستجو نکنند. بلکه عباراتی چون «پیتزای وجترین» یا «بهترین پیتزای بدون گوشت» یا «رستوران گیاهی» را جستجو کنند. پس لازم است که پرجستجوترین کلمات را در زمینه کاری خود شناسایی کرده و خود را با آن‌ها وفق دهید.

در این بخش شما را با بهترین تکنیک‌ها و ترفندها برای اجرای هرچه بهتر تحقیق کلمات کلیدی محلی و یافتن کلیدواژه‌های مناسب آشنا خواهیم کرد.

شناسایی عبارات کلیدی پایه

اولین منبع موجود برای شروع کار، تجربه و دانش شما به عنوان صاحب کسب و کار است. محصول یا خدماتتان چیست؟ شما اگر به جای مشتری بودید، چه کلمه یا عبارتی را جستجو می‌کردید؟ به عنوان مثال اگر یک رستوران گیاهی هستید که پیتزای بیرون‌بر می‌فروشید، همین می‌تواند یکی از عبارات کلیدی پایه باشد.

  • پیتزا تهران
  • پیتزای بیرون بر در تهران
  • قیمت پیتزا تهران
  • خرید پیتزا تهران
  • بهترین پیتزا در تهران
  • رستوران گیاهی
  • رستوران گیاهی در تهران

بهتر است اسم جمع کلمات کلیدی که به نظرتان مهم است را هم بررسی کنید. مثل «رستوران های گیاهی تهران»

برای ساخت لیستی از کلمات کلیدی پایه، می‌توانید گوگل را باز کرده و عبارتی را که فکر می‌کنید مشتری شما جستجو می‌کند وارد کنید. اینجا می‌توانید با بررسی کلمات و عباراتی که رقیبانتان در عنوان‌های نتایج جستجو قرار داده‌اند، به نتایج مفیدی برسید.

با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند. چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند. چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید.

گسترش دایره کلمات کلیدی به کمک ابزارهای مرتبط

قدم بعدی، یافتن کلمات و عبارات بلندتر است که اصطلاحا به آن‌ها کلمات کلیدی دم دراز (Long tail keywords) گفته می‌شود. محتواهایی که برای این دست از کلمات کلیدی بهینه شده‌اند می‌توانند تا 19 درصد کلیک بیشتر نسبت به کلمات کلیدی کوتاه به خود جذب کنند.

با این کار می‌توانید استراتژی تولید محتوای خود بر اساس کلمات کلیدی را متنوع‌تر و گسترده‌تر کنید و از فرصت‌های موجود در کلمات کلیدی‌ای که رقابت کمتری در آن‌ها وجود دارد استفاده کنید تا مشتریان بیشتری را به کسب و کار خود هدایت کنید.

راه‌های متنوعی برای یافتن این کلمات وجود دارد. اولین و ساده‌ترین آن‌ها جستجوی گوگل است. شما می‌توانید کلماتی را که در قسمت قبل به دست آوردید جستجو کنید و ببینید که رقبایتان از چه عباراتی استفاده کرده و در آن‌ها رتبه کسب کرده‌اند. همچنین می‌توانید نقدهای کاربران را بخوانید و قسمت مخصوصی را که گوگل با عنوان People Also Ask ایجاد می‌کند بررسی کنید و از آن‌ها کلمات جدیدی استخراج کنید.





:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: